Často kladené dotazy

Jste služba pouze pro lidi s postižením?

Ne, poskytujeme zákazníkům zájezdy běžných cestovních kanceláří s tím rozdílem, že klademe důraz na individuální potřeby klientů. V oblasti potřeb klientů s postižením pak máme velké zkušenosti.

Jak je to s transfery z letiště a zpět?

Pokud máte neskladný vozík nebo nedokážete nastoupit sami do vysokého autobusu, je nutné sjednat zvláštní transfer. Standardně ho sjednáváme přes poskytovatele zájezdu, aby mohl být součástí smlouvy a klient tak mohl mít veškerou jistotu, že případné komplikace bude muset cestovní kancelář vyřešit. Někdy se klient rozhodne pro transfer na vlastní odpovědnost, který vyjde levněji. Rádi v tom poskytneme poradenství, avšak je nutné upozornit, že případné komplikace musí řešit klient s poskytovatelem transferu.

Ceny transferů se velmi různí podle lokality, typu vozidla, které je třeba, a vzdálenosti hotelu. Pohybují se od 3 000 do 12 000 Kč (dohromady tam i zpět) a nejsou tedy bohužel bezvýznamnou položkou v ceně zájezdu. Pokud Vás spolu cestuje víc, tak obvykle stačí jeden společný transfer.

Jak jste schopní zaručit bezbariérovost?

Nabízíme zájezdy s různou úrovní jistoty a vždy o tom jasně klienty informujeme při vyřizování jejich požadavků. Pokud hledáte něco jistého, zaměřte se na to, co v nabídce označujeme jako "ověřeno Bezbatour". To máme zdokumentováno a můžeme doporučit.

Zároveň jsme ale zkušení v zajištování "neověřené" bezbariérovosti - víme, kde a na co se ptát, které informace odpovídají a které je třeba brát s rezervou. Dokážeme tak nejistotu minimalizovat. Raději Vám nabídneme bezbariérovost pro Vaše potřeby přehnanou než podceněnou.

Nemáte v nabídce nic, co chci. Pomůžete mi?

Určitě nám napište, budeme se snažit najít, co potřebujete. Takové hledání je ovšem náročné a musí se vmáčkout do našeho provozu. Proto mějte trpělivost a vězte, že se ozveme, jen co při hledání uspějeme.

Nebudu to mít levnější, když si to s hotely vyjednám sám/sama?

Se zařízeními v naší nabídce určitě ne. Nakupujeme služby tak, že Vám můžeme nabídnout nižší cenu, než dané zařízení nabízí přímo koncovým zákazníkům. Pokud máte rádi dobrodružství, umíte jazyky, nepotřebujete speciální servis a jste do nepohody, pak můžete cestovat levněji na vlastní pěst. Takové cestování je však jiný druh zážitku a je na Vás, zda hledáte odpočinek a pojedete do hotového nebo se chcete otrkat ve světě.

Kolik procent z prodaného zájezdu jde na výcvik asistenčních psů?

Bezbatour je sociální firma, proto vše, co nejde zpět do nákladů na provoz, jde na podporu výcviku.

Zvládnou mě s elektrickým vozíkem naložit do letadla? Nezničí mi ho?

Kvalita služeb leteckých společností pro lidi s postižením roste pomaleji, než by měla a mohla, proto Vám bohužel stále nedokážeme zaručit, že Váš vozík přepraví bez újmy. Můžeme Vám pouze poradit, jak postupovat, aby riziko bylo minimální, a také Vás ujistit, že případné škody letecké společnosti platí.

Aby Váš vozík naložili, musí mít bezúdržbové (gelové) baterie. Standardně naložení probíhá tak, že se na letišti ohlásíte o hodinu dříve, odevzdáte vozík a přesednete si na letištní mechanický. Vozík odevzdejte přepnutý na mechaniku, doporučujeme odejmout ovládání a vzít ho do zavazadla.

Doufáme, že se tímto rizikem nenecháte odradit. Čím více lidí na vozíku bude cestovat, tím lépe jim budou přizpůsobeny i tyto služby.

Potřebuji na zájezd asistenta, zařídíte mi ho?

V rámci zájezdu tato možnost není. Pokud asistentovi zakoupíte zájezd jako standardnímu spolucestujícímu, poskytneme Vám poradenství, jak si sehnat dobrovolníka. Máme v této oblasti zkušenosti a kontakty. Výsledná dohoda je však mezi asistentem a klientem a cestovní agentura na její dodržení neposkytuje žádné garance.

Kdy je nejvhodnější začít vyřizovat bezbariérový zájezd?

Musíte počítat s tím, že pokoje s vysloveně bezbariérovou úpravou mohou být i jen tři na celý hotel a že první se obsazují ty levnější nabídky. Pokud tedy nechcete platit za nějaký vyloženě elitní typ pokoje, musíte si cestování začít vyřizovat mezi prvními.

Pokud chcete cestovat v sezóně - mezi červnem a srpnem - musíte nakupovat v rámci "First Minute" nabídky zájezdů, což připadá běžně mezi leden a březen. Jde-li o nějaký dobrý samostatný apartmán, může být sezónní nabídka pryč i tři čtvrtě roku dopředu.

Nenašli jste odpověď na Váš dotaz, napište nám na prodej@bezbatour.cz